Monday 8 December 2008

ICAT Barry

International Centre for Aerospace Training (ICAT) Barry adalah institut yang mendapat pengesahan oleh CAA untuk menjalankan kelas & mengambil peperikasaan untuk EASA Part 66 License. Di sinilah kelas, bengkel & tempat mengambil peperiksaan saya.
Tempat ini lebih kecil dari UniKL MIAT & saya rasa kemudahan dan peralatan di MIAT adalah lebih baik. Bak kata pepatah, "Hujan Emas Di Negeri Orang, Hujan Batu Di Negeri Sendiri. Lebih Baik Di negeri Sendiri!"
Cardiff International Airport - hanya di sebelah ICAT Barry

Bergambar di depan Cardiff International Airport


Di papan tanda ICAT


ICAT Barry. Kecil sahaja tempat ini & berbentuk "V".




Pintu masuk utama


Pemandangan bengkel dari atas.


Ada dua kapal terbang kecil. Ini yang pertama.


Ini yang kedua & meja untuk membuat kerja ada di sebelah juruteknik yang di sebelah kanan sekali (tidak ada dalam gambar).


Saya mengambil gambar Hangar British Airways dari dalam ICAT.

1 comment:

Unknown said...

salam bro,lpas aku tgk2 bloq ko ni,aku jmpe link ko kt blog easa miat,aku mmg salute la ko dpt g oversea wat degre+easa ni kn..aku syamil,baru abes diploma kt mecky kt utm kl..aku mmg minat gile dlm aviation ni bro,so aku mmg cari2 n wat research pasal lesen2 aviation ni,and lpas belek2 blog ko ni aku rase ko msti lg byk info2 kn psl avition,hope aku dpt tmbh info aku psl lesen2 ni..aku mmg skng tgh nk apply easa kt miat,and b4 aku jmpe easa miat ni aku mmg target nk amek TAME kt APR,aku mmg cita2 nk jd cm ko la..so skng ni aku lil bit conpius tentang mane 1 nk pilih,sama ada EASA or TAME tu,aku xtau mase dpn yg mane 1 lg ok,aku dah wat research kt internet sume,ramei yg ckp masing2 ade kelebihan kn,so aku harap ko dpt bantu aku bro,..ermm thank u sgt2 bro kalo ko dpt bg feedback..ok salam