Saturday 6 December 2008

Arriva!

Arriva - Nama syarikat yang menguruskan pengangkutan awam (kereta api) di kawasan ini. Ada banyak syarikat pengangkutan awam di UK. Edward dan Humphrey menguruskan bas sekitar kawasan ini.
Kali ini saya tunjukkan sedikit kawasan University of Glamorgan dan Stesen Treforest yang merupakan stesen yang terdekat dengan saya. landasan ini menghubungkan dari Cardiff Central hingga ke Methyr Tydfil.

Saya di depan pintu masuk University of Glamorgan.
Blok G - Faculty of Advanced Engineering
Faculty di sini tapi modul, kelas, peperiksaan & urusan EASA Part 66 License diuruskan oleh International Centre for Aerospace Training (ICAT) Barry.



Tepi Blok G


Ini jalan di sebelah university. Kalau keluar ikut pintu kecil university, akan lalu jalan ni untuk ke Stesen Treforest


Ke Stesen Treforest


Rumah-rumah berhampiran stesen.


Stesen Treforest


Inilah kereta api Arriva!


Menghala ke utara Wales. Stesen selepas Treforest adalah Pontypridd & hujung sekali Methyr Tydfil untuk laluan ini.


Saya di atas flyover stesen.


Saya yang tengah kebosanan untuk tunggu kereta api.


Menghala ke selatan Wales. Untuk ke Stesen Cardiff Central.


Pokok aneh di tepi stesen.


Saya tolong buat promosi untuk KFC UK.


Pemandangan dari dalam kereta api semasa menuju ke Cardiff Central.

No comments: